Бизнесът в курорта Слънчев бряг прави всичко възможно, за да привлича все повече туристи. Голяма част от служителите в хотелите са ваксинирани, спазват се стриктни противоепидемични мерки, които да карат чуждите и наши летовници да се чувстват сигурни тук. Това каза Теодор Пастармаджиев от Съюза на собствениците в курорта, предаде БТА.
По думите му, заради сложната КОВИД обстановка, в Слънчев бряг и тази година няма туристи от основните пазари - Великобритания, Русия, много малко са и гостите от Германия. Въпреки това, туристическият мегаполис остава един от най-желаните и предпочитани и това лято от много българи. Слънчев бряг към момента е пълен с гости от Румъния, Полша, Чехия, Молдова, Украйна. Надяваме се на един добър ръст в сравнение с миналото лято, когато секторът беше свит с близо 90 процента, посочи Пастармаджиев.
Той каза, че 95 на сто от базите в курорта са отворили врати и имат добра заетост. Миналата година работещите хотели са били много по-малко. И въпреки положителния ръст, който очакваме, туризмът продължава да е силно засегнат от пандемията. Основният проблем, който стои пред бранша е несигурността заради прогнозите за бързо приключване на летния сезон и ръст на заболелите от коронавирус.
Протоколът за безопасност, дистанциране и дезинфекция е новата нормалност, към която вече привикнаха и персоналът в хотелите, и туристите. Много обществени пространства са реорганизирани, а стандартите за обслужване, съответстват препоръките на здравните експерти. Именно за това всеки ден, в последния месец, най-големият курортен комплекс у нас посреща стотици нови туристи, заяви изпълнителният директор на "Слънчев бряг" АД Златко Димитров. Голямото предизвикателство пред нас е справянето с трафика на автомобили, тъй като заради сложността около авиотранспорта, повечето туристи предпочитат да използват автомобилен или автобусен транспорт, коментира Димитров.
На 25 юли например, в комплекса са пристигнали около 10 000 автомобила, а на 26 юли, тази цифра се увеличава до 15 000. Обратната връзка на хотелиерите е, че освен българи, които тази година повече от преди предпочитат Слънчев бряг за лятната си почивка, курортът масово се посещава от туристи от Румъния, Молдова и Украйна, които пътуват с лични автомобили.
Правим всичко възможно да бъдем добри домакини и често правим компромиси към туристите по отношение на паркирането. Но като цяло тази година начинът на посрещане и условията в комплекса са променени във връзка с новите реалности, добави Димитров. Той обясни, че до преди пандемията, Слънчев бряг предимно е посрещал организирани туристически групи. Дните от петък до понеделник трафикът от автомобили е изключително увеличен, както по улица "Първа" в комплекса, така и успоредно на главния път София-Варна в отсечката Несебър - Слънчев бряг - Свети Влас. Паркингите "Арда", "Фрегата" и "Магура", собственост на "Слънчев бряг" АД, работят при пълен капацитет.
Надяваме се сезонът да продължи така и потокът от туристи да се увеличава. Сега, като виждаме толкова много туристи, ни кара да върнем оптимизма си. За много хора по морето нуждата от работа е много голяма, тъй като миналата година повечето от нас изобщо не отвориха обектите си и останаха без работа - продавачи на сувенири, туристически гидове и много други, каза Иван Дренчев, който работи на сергия за бижута - ръчна изработка.
На плажа в Слънчев бряг шезлонгите, чадърите и помощните масички на пясъка се дезинфекцират ежедневно. На трите ивици в курорта - северна, централна и южна, са осигурени и специални диспенсъри с дезинфектанти, а служители и табели на пясъка напомнят на туристите, че дезинфектантът трябва да се използва, каза управителят на плажа Кирил Спасов. Концесионерът на ивицата това лято е намалил цените на услугите с 50 процента. За чадър туристите плащат по 4,50 лв., толкова струва и ползването на шезлонг.
Председателят на Съюза на собствениците в Слънчев бряг Пламен Копчев пък призова властите за по-умерен тон при разпространението на информацията, свързана с КОВИД ситуацията в страната. Според хотелиерите, тя вреди на туризма. Той каза, че са изпратени писма до премиера, министерствата на туризма и на здравеопазването, в които хотелиери настояват внимателно да се дават прогнози, защото туризмът е много чувствителен сектор, около който трябва спокойно и деликатно да се работи. Освен това, се изисква ясна стратегия, развита инфраструктура, ефективна реклама, посочи Копчев.
Кметът на Свети Влас Иван Николов каза, че в крайморския град има много туристи и базите са пълни почти на 90 процента. Още от началото на летния сезон местните хотелиери са започнали предлагането на атрактивни туристически услуги, за да привлекат по всякакъв начин вниманието на потребителите. Туристите предпочитат Свети Влас и заради уникалното съчетание на морето с планината, каза кметът. Тук има много манастири, Свети Влас е известен и с най-големия паметник на хан Тервел, Алеята на олимпийската слава, Алеята на народите. Алеята на олимпийската слава на намира на една от най-оживените туристически улици в курорта.
Тя обединява барелефите на всички български спортисти, спечелили златни медали на олимпиади. Там са поставени барелефите на 48 наши спортисти, извоювали 52 златни медала за България. Близо до Алеята на олимпийската слава се издига шестметровият монумент на българския хан Тервел. На яхтеното пристанище пък се намира "Алея на народите". Там са поставени барелефи на Васил Левски, Христо Ботев, Шандор Петьофи, руския адмирал Фьодор Ошаков, английския адмирал Хорацио Нелсън, френския маршал Филип дьо Клерк, американския журналист Джанюариъс Макгахън и др.
/НТ/