Круизите избягаха от Черно море

Pixabay
share

Круизните компании продължават да не припарват до Черно море заради несигурната геополитическа обстановка след анексирането на Крим от Русия през 2014 г., пише в. "Телеграф".

През 2017 г. у нас са акостирали два круизни кораба. През 2018 г. е записан тотален антирекорд с нито един кораб. През предстоящия летен сезон пък той ще е само един.

В същото време при последната силна година за круизния туризъм в Черно море, 2014 г., на пристанище Варна са акостирали 36 кораба с близо 30 000 туристи.

Средно до кризата в Крим те са били 25 на сезон. През 2013 г. пък е имало рекорден случай, в който във Варна са приети четири кораба в един ден.

Приходите през 2014 г. от круизен туризъм са били 1,5 млн. лева само под формата на пристанищни такси. Тук не се включват разходите на туристите за храни, напитки, туристически атракции и входове в културно-исторически забележителности и музеи. Така пропуснатите ползи за икономиката ни от липсващите круизни кораби през последните пет сезона плюс настоящия надминават 10 млн. лв.

Първият засега круиз, който е заявен за Бургас, е за пролетта на 2021 година, когато се очаква там да хвърли котва най-голямата частна жилищна яхта The World. Плавателният съд е жилищна общност и е собственост на жителите му, които имат общо 165 апартамента на борда му. Жителите на кораба са от над 40 страни. Някои от собствениците предпочитат да живеят на борда постоянно, други го посещават периодично през годината или пък отдават под наем апартаментите и студиата.

На борда има голямо лоби, четири ресторанта, три бара, цигарен салон, бутик и шоурум, магазини за хранителни стоки и деликатеси, фитнес център, билярдна зала, голф симулатор, тенис корт в пълен размер, писта за джогинг, спа център, плувен басейн, кино, театър и библиотека. Годишно корабът посещава около 100 пристанища по 2-3 дни престой в 30 страни на шест континента с експедиции до някои от най-екзотичните кътчета на света, включително Антарктида и Гренландия.

Tаксите за корабоплаване започват от 60 000 до 300 000 щатски долара годишно. Те обхващат екипаж, гориво, поддръжка, пристанищни такси, храна.

8 милиона щатски долара е входната такса. Тази сума ви купува лизинг, който изтича в далечната 2052 година.

 

Водещи новини

Още новини