КЗП проверява хотели заради оплаквания по празниците

share

Комисията за защита на потребителите започва проверка на хотели във връзка с четири сигнала по празниците. Потребителите твърдят, че информацията от сайта на посочените хотели не отговаря на това, което те получават при посещенията като туристическа услуга.

Това каза пред "Фокус" Емилия Елчинова, главен директор на Главна дирекция „Контрол на пазара” при Комисията за защита на потребителите (КЗП). Хотелите се намират в Златни пясъци, Велинград, Банско и Варна.

Първо се анализира интернет страницата на посочените хотели, да видим каква информация се предоставя на нея. След това се извършва проверка в самия хотел. Ще направим цялостна проверка и ако информацията от страницата и това, което действително се предлага, се разминава, ще се работи в посока нелоялна търговска практика, каза Емилия Елчинова.

По думите й – може да се очаква, че в следващите дни също ще има запитвания към Комисията за защита на потребителите или пък подавани жалби, свързани с покупки по празниците.

Много хора са получили подаръци и са пазарували за празничните дни. Впоследствие вече при ползването на стоките може да се окаже, че дадена стока не отговаря на характеристиките, които предоставят търговците, каза Емилия Елчинова. Като цяло може да се направи извод, че празниците са преминали спокойно и в сравнение с други години сигналите са малко. Традиционно са малко и жалбите, свързани с опасни стоки.

Ако приемем, че са постъпили 15 000 жалби в Комисията за защита на потребителите, от тях най-вероятно съмнения за опасни стоки са 7-8 за стоките, за които има компетенция Комисията за защита на потребителите. Комисията проявява доста активности в посока опасни стоки. Поддържаме публичен регистър на страницата на комисията и обявяваме информация в медиите, когато докажем по безспорен начин, че дадена стока е опасна. При своя избор потребителите се съобразяват с информацията, която имат за стоките, за които ние имаме компетенция, каза тя.

Водещи новини

Още новини