Клипът "България е мястото" е бил представен пред 150 министри на туризма по време на туристическото изложение в Лондон, съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова.
Тя участва в единадесетата световна среща на българските медии, която беше открита днес в гръцката столица Атина.
Според нея една от целите на министерството през следващите години е да утвърди страната като дестинация за високоплатени туристи.
Всички петзвездни хотели в страната имат ръст и нямат отлив, а в повечето от тях вече са налице и резервации за лятото на 2016 година, посочи тя.
Стратегията за реклама за следващото лято е предимно чрез големи туроператорски фирми в съчетание с дигиталния онлайн маркетинг и социалните мрежи, каза тя. През идната година за туристическа реклама са предвидени около 9 млн. лева.
Популяризация на даденостите, които страната ни има и повишаване на качеството на продукта са два приоритета за да бъде Бългалрия целогодишна туристическа дестинация, посочи министър Ангелкова, пред представителите на българските медии.
Тя припомни, че 14,2 от БВП се формира от туризъм съпътстващи дейности. При ограничаване на сивия сектор ще бъде увеличен този процент, а туристическият данък трябва да се инвестира в инфраструктура и образование.
При зимния туризъм са регистрирани повече от пет процента приходи, стана ясно по време на срещата. За следващия сезон в курорта "Пампорово" вече има резервации за групи от Румъния, Сърбия и Македония, даде пример Татяна Маринова, представител на курортния комплекс. Тя припомни, че голям интерес проявяват туристи от цял свят за детски ски училища в различни възрастови групи. Тя каза, че очаква пет процента ръст за следващия зимен сезон.
Единайсетата световна среща на българските медии, организирана от БТА и АБМС се осъществява с подкрепата на "ЧЕЗ България", "Кока-Кола България", "ЕКО България", "Мтел", "Eurobank Ergasias", "Пощенска банка", "Аурубис България", "Вайс Профил", "София Мед".