За сериозен спад на европейските туристи, алармираха туроператори (видео)

share

Бизнесът в туризма се развива изключително динамично. Тази година се наблюдава изключителен спад в родния туризъм. Има спад на туристи от ключовите пазари. Става въпрос за Германия, Великобритания и скандинавските страни. Дялът на европейските туристи до преди няколко години беше 75-80%. Сега е спаднал до 50%.

Това заявиха от Асоциацията на българските туроператори. Държавните органи предоставят други данни, които нямат нищо общо с действителността. От няколко години ние изискваме ясен отчет от държавната администрация, как и къде се изразходва бюджета за туристическа реклама на България. За всеобща изненада ние получаваме такава информация. Този бюджет е към 10 млн. лева. Най-странното е, че България не присъства никъде в електронна реклама. Това е пълно неглижиране на бизнеса, каза Байко Байков, председател на Асоциацията на туроператорите. Друг проблем е липсата на диалог между държавата и неправителствените организации, занимаващи се с туризъм. Негативните резултати ще се отразят в най-пълна сила в следващите години, каза още Байков.

Хората, които се занимават с рекламирането на България, са некомпетентни. Направо некадърни. През последните 25 години тези чиновници са направили две неща. Логото и туристическия портал. Тези хора не говорят чужди езици и не си разбират от работата, а само повторят какви успехи са постигнати. Трябват специалисти, които да си разбират от работата. Никой не иска да ни се дават инвестиции или да ни се строят хотели. Ние нямаме никакви контакти с чуждите туроператори. Как ще ни продават тогава в техните страни? Как тези хора ще рекламират голфа в България, като те не знаят какво е голф. Бъдещето на туризма в България е обречено, категоричен беше Димитър Попов, член на УС на асоциацията.

Проблемите, които представяме пред вас, са представяни на много форуми. Изпращали сме много писма, с идеята как да бъдат решени тези проблеми. Държавната политика не подкрепя бранша. Последните месеци нашия бизнес се управлява с пиар акции. Подписват се някакви безсмислени договори, правят се някакви нискобюджетни филми, които не дават никакъв резултат. Необходими са професионалисти. Трябва да знаем от кого да търсим отговорност и на кога да даваме нашите предложения, казаха още от асоциацията.

Водещи новини

Още новини