Туроператорът „Алма тур” e изпращал на морските летища пътници фантоми, за които никой не е купувал билети за връщане.
Затова имената на пасажерите не са влезли нито в резервационната система на „България ер”, нито на друга авиокомпания. Това съобщиха за „Монитор” от националния авиопревозвач. От там са категорични, че „България ер” никога не е отказвала да качи на борда си пътник, чието име фигурира в списъците с пасажери.
Онова, което „Алма тур” хвърлят в пространството, е бройка хора, които не знаят как ще се върнат у дома, но не става ясно с коя компания би трябвало те да пътуват. Причината е, че туроператорът не им е запазил места, обясниха от авиокомпанията. „България ер” работи по договор за съвместно изпълнение на полетите с няколко руски превозвача и ако хората са кацнали у нас с едната, може да отлетят с другата.
Фактът, че списъците не са известни на нито една от компаниите, означава, че пътниците никога не са имали билети категорични са от „България ер”. От националния превозвач напомниха още, че „Алма тур” е регистрирана по IATA, притежава съответния код и може да осигурява самолетни билети по всяко време. Фактът, че туроператорът не осигурява тези билети, означава, че проблемът е при тях.
На този етап „България ер” превозва средно по 5 000 туристи седмично към Русия и лети по 16 честоти, съобщи търговският директор Мария Стоянова. С нито един друг туроператор не е възниквал проблем при превоза на пътници, допълни тя.
Междувременно вчера министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че руски туроператор е платил полета за 139 пасажери до Санкт Петербург. По-късно стана ясно, че билетите са закупени от естрадната звезда Филип Киркоров. “Това е мой дълг, защото се чувствам българин.”, коментира Киркоров пред РИА Новости. В същото време Федералната агенция по туризъм на Русия призовава местните туристически оператори и агенти да не работят с фирмата „Алма Тур-Санкт Петербург”, докато тя не гарантира връщането на клиентите си от България.