Необходимо е да се направи сериозен дебат с бранша и да се сложат приоритети пред българския туризъм. Това призова Татяна Буруджиева от БСП във връзка с идеята за забрана на алкохолните турове на летните ни курорти.
Тя смята, че СПА и балнеотуризма е бъдещето на нашата индустрия. За този сезон туровете вече са договорени и не може да бъдат ограничавани, тъй като се очакват по 500 евро от всеки алкохолен турист, каза Буруджиева.
Според шефа на БХРА Благой Рагин собствениците на хотели в Слънчев бряг наблягат на културния туризъм, сключени са договори дори с операта. На въпрос обаче дали хората, които са записали алкохолните турове са проявили интерес към операта той не отговори.
В Слънчев бряг има 600 000 легла, припомни Рагин. В Палма де Майорка са направили улица дълга от един километър и там се прави оборот колкото целия комплекс. В останалата част на града може да се спи спокойно, а туристите се откарват до „улицата на греха“ с влакчета. Рагин призова и да се инвестира в реклама за туризъм. Той цитира и свои френски колеги, които дават пример с Хърватия, които плащат по 100 млн. евро за реклама във Франция, където текат рекламни клипове в парижкото метро и по телевизиите. "Ако платим 100 млн. евро за реклама ще имаме 10 млрд. евро приходи", каза Рагин. Време е сега да се работи за подобряване на имиджа на страната, каза шефът на хотелиерската асоциация.