Двойно повече туристи може да посетят България през следващите 15 години, ако правилно бъде разработено и наложено новото туристическо лого на страната. А то е баница от слънце, море, роза, планини и дюни с чадърче.
Новият бранд върви в комплект с логото "Открий и сподели" ("A Discovery to share").
Общо 1,4 млн. лв. от ОП „Регионално развитие” са вложени за изработването и налагането на изцяло нов туристически бранд на България, съобщи за „Монитор” зам.-министърът на икономиката Иво Маринов. Той обясни, че досегашният знак на стилизирана роза се запазва. За да бъдат обаче разкрити възможностите на разнообразието от туристически сфери, са разработени 10 подбранда, които са специфични според дейността и отразяват многообразието на туристическите ресурси на страната. Общото между тях е кръгът, в който са вписани море, слънце, спорт, бизнес, история и култура, вино и традиции. Всеки участник в туристическия бранш ще може безплатно да се ползва от знака върху рекламните си материали или върху обекта, който разработва, който ще бъде на разположение от началото на март.
Мненията във форумите обаче са коренно противоположни. За бранда са използвани снимки от сайта stock images. От БСП пък разпознаха своята партийна роза в новия национален символ, пише пък "Стандарт". Покрай налагането на бранда за реклама в чужбина ще бъдат похарчени още близо 10 млн. лева по европрограми. Новите бранд и лого ще рекламират само туризма ни. В резултат очакваме до 10-15 години туристите у нас да се удвоят, прогнозира още Маринов.