"Водафон" ще инвестира около 140 млн. евро в технологии с изкуствен интелект за обслужване на клиенти

GettyImiges
share

"Водафон" (Vodafone) планира да инвестира около 140 милиона евро тази година в технологии, базирани на изкуствен интелект (ИИ). Целта на тази инвестиция е подобряване на обслужването на клиентите при обработката на техните запитвания. Това съобщи днес британската телекомуникационна корпорация, цитирана от ДПА. 

"Водафон" обяви, че насочва своите инвестиции към високи технологии с ИИ, разработени от компаниите "Майкрософт" (Microsoft Corp) и "Оупън Ей Ай" (OpenAI). Целта на телекомуникационния гигант е да усъвършенства своя чатбот, известен като "ТОБи" (TOBi), за да може тази технология да реагира по-бързо и да решава по-ефективно проблемите на клиентите, предаде БТА.

Чатботът беше включен в системата за обслужване на клиентите на "Водафон" преди пет години. Той е снабден с гласова функция, базирана на гласа на служител на компанията.

Новият чатбот на "Водафон" е известен като "СуперТОБи" (SuperTOBi) в много страни. Той вече е въведен в подразделенията на телекомуникационната корпорация в Италия и Португалия. По-късно този месец ще бъде представен в Германия и в Турция, а до края на годината - и в други страни. Това се посочва в съобщението до медиите на "Водафон".

През март подразделението на телекомуникационната група в Германия обяви, че съкращава или премества около 2000 работни позиции. 

Китай призова към международно сътрудничество в областта на изкуствения интелект

"Водафон" има около 15 000 служители в Германия, което означава, че 13 на сто от тях са засегнати. Промените са част от план на компанията да спести 400 милиона евро през идните две години.  

На този фон се очаква телекомуникационната корпорация да разшири използването на технологии с изкуствен интелект, посочва ДПА.

Водещи новини

Още новини