Търговците на дребно по света губят над 100 милиарда долара пропуснати приходи всяка година поради измами

Pixabay
share

Търговците на дребно по света губят над 100 милиарда долара пропуснати приходи всяка година поради измами на потребители, сочи проучване на фирмата за борба с измамите Riskified, цитирана от Блумбърг и 3eNews.

Като част от проучването Riskified проведе допитване сред 300 търговци на дребно от различни страни. Приходите на всеки участник в проучването надхвърлят 500 милиона долара.

Редица компании отбелязват нарастващ брой нарушения на правилата за търговия на дребно от клиенти. Най-често срещаните случаи включват измамни връщания, използване на фалшиви акаунти за получаване на множество отстъпки и използване на ботове за купуване на артикули с ограничено издание за препродажба на по-висока цена.

Така една от компаниите, участващи в проучването, е загубила повече от 14 милиона потенциални приходи за една година поради действията на 4 хиляди безскрупулни клиенти, които са създали 137 хиляди акаунта, за да се възползват от 35-процентната отстъпка, налична при първата им покупка в магазин.

Друг търговец на дребно е загубил повече от 3.5 милиона долара през първото тримесечие на тази година, след като малка група серийни измамници са успели да използват промоционални кодове за 35% до 50% отстъпка няколко пъти.

Фалшиви обяви за евтини стоки може да доведат до източване на банкови карти

Около 90% от компаниите, участващи в проучването Riskified, отбелязват, че благоприятните политики за връщане и различни промоции, насочени към стимулиране на продажбите и повишаване на лоялността на клиентите, са важна част от тяхната бизнес стратегия.

Въпреки това, нарастващата злоупотреба с подобни възможности през изминалата година са нанесели много значителни щети на мнозинството от търговците на дребно (55%) и ги и са били принуди да преразгледат политиките си по отношение на клиентски ориентирани оферти на фона на вече високите разходи.

В отговор на измамите компаниите затягат контрола върху поведението на клиентите. По-специално, 65% от анкетираните са казали, че ръчно обработват по-голямата част от заявките за връщане на продукти, въпреки високата цена и трудоемкостта на този процес.

ThredUp, която притежава верига магазини за стоки втора употреба, от своя страна е създала специален екип за борба с измамите, който следи сметките и проверява друга информация за клиентите. Освен това, ThredUp наскоро представи програма, която позволява на клиентите да получават кредит за бъдещи покупки в замяна на невръщане на закупени преди това артикули.

Водещи новини

Още новини