Акциите на Netflix се сринаха на извънборсовата търговия с близо 10%, след като късно снощи технологичния гигант са видеострийминг представи по-лош от очакваното финансов отчет, включващ доста слабо нарастване на новите абонати през първото тримесечие на годината.
Близо 3,98 милиона хора станаха нови абонати на Netflix през периода януари - март, което беше доста под осредните прогнози за 6,25 милиона, като в същото време компанията прогнозира, че през второто тримесечие нейните клиенти за видеострийминг ще се увеличат с едва 1 милион при очакванията на пазара за ръст с близо 4,8 милиона.
Netflix Inc заяви, че по-бавното производство на телевизионни предавания и филми по време на пандемията е навредило на растежа на абонатите през първото тримесечие.
Точно година по-рано абонатите на Netflix скочиха с цели 15,8 милиона, тъй като избухването на коронавирусната пандемия през първите месеци на 2020 г. накара редица хора по целия свят да си останат вкъщи. Анализаторите обаче прогнозират, че хората ще прекарват в бъдеще по-малко време във видеострийминг платформите с оглед на разпространяващата се ваксинация срещу Covid-19, което кара все повече хора да излизат от домовете си.
В същото време печалбата и приходите на Netflix бяха по-добри от прогнозите, като нетната печалба през първото тримесечие беше в размер на 1,7 млрд. долара, или по $ 3,75 за акция, при очаквания за $ 2,98 за акция, докато приходите скочиха с 24,2% на годишна база до 7,16 млрд. долара - малко над осреднената прогноза от 7,14 млрд. долара.
След изненадващо слабото нарастване на новите абонати през първото тримесечие и прогнозите за слабото им увеличение и през второто тримесечие, акциите на Netflix се сринаха с цели 11% на извънборсовата търговия след края на снощната сесия на Уолстрийт.
Последва известно ограничаване на тези солидни загуби, но въпреки това акциите на Netflix се понижават с близо 9% преди началото на днешната американска търговия, информира БНР.