Кризата с COVID-19 засегна и морския бизнес

Булфото
share

Заради кризата с COVID-19 у нас морският бизнес отчита загуби. Разходите за търговски превози са се увеличили, тъй като в много държави екипажите трябва да спазват 14-дневната карантина преди да се качат на кораба или след като бъдат сменени от други екипажи. Моряците, които тръгват на рейс, трябва да имат и отрицателни PCR тестове, предаде БНТ.

Увеличаването на разходите за воден транспорт се дължи най-вече на строгите мерки, които трябва да спазват екипажите. Мерките, които предприема всяка държава, са различни и зависят от нейното законодателство.

В Австралия например при смяната на екипажите българските екипажи спазват 14-дневна карантина независимо дали PCR тестът им е положителен или отрицателен. През това време има разходи за храна, заплати, дневни разходи, които се поемат от корабособствениците.

Освен Австралия, строги изисквания за здравето на моряците имат още Сингапур, Малайзия и Южна Корея.

"Те трябва да отидат там, да направят тази карантина, после да направят PCR тест, и след това имат право да се качат на кораба. Сега към момента е най-лесно в САЩ да се направят смени, в Европа също", обясни к.д.п. Продан Раданов, представител на Зодиак Меритайм – Лондон.

Сингапурските власти искат от нашите моряци да се самоизолират за две седмици в България преди да тръгнат. Контролът е строг.

"Проверяват активност в социални медии, изискват понякога снимки от домашна обстановка. Но, разбира се, основно опират до самосъзнанието на човека. През това време се води един температурен лок. Всеки си записва по два пъти температурата на ден, което се изпраща конкретно за Сингапур", добави к.д.п. Продан Раданов.

Повечето държави искат от моряците при пристигането им да представят и отрицателен PCR тест.

"Тестът трябва да бъде между 48 и 72 часа преди пристигането, някъде го искат преди тръгването от България. Сега при тези празници няма да е много лесно, тъй като лаборатории не работят, няма това как да се съвмести", обясни к.д.п. Продан Раданов.

Спад на продажбите на нови коли в ЕС през ноември

Моряци казаха, че не знаят какво да правят, ако в България тестът им е отрицателен, а в чужбина покаже положителен резултат.

"Нямали сме такъв случай, но при всички положения, ако има такъв случай, предполагам, че ще го върнат в държавата, от която е тръгнал човека", каза к.д.п. Продан Раданов.

От корабните агенции се надяват мерките за ограничаване на коронавируса да не доведат до ново забавяне при смяната на корабните екипажи както при първата вълна на пандемията в началото на годината.

Водещи новини

Още новини