COVID-19 и бъдещето на електронната търговия в България

share

Проведе се лекция за бъдещето на електронната търговия в България от Chief Digital Officer на CloudCart – универсална платформа за създаване на онлайн магазини. Целта на лекцията бе да представи ключови статистики за e-commerce в ЕС и България, както и предимствата на партньорството с CloudCart.

Онлайн търговията тенденциозно замества пазаруването в по-големи магазини. През 2020 цялата e-commerce индустрия се оценява на 4 трилиона долара , без да дава знак за забавяне. 68% от гражданите на ЕС пазаруват онлайн, а самия e-commerce представлява 5% от БВП на ЕС.

На събитието се обсъдиха предпочитанията на потребителите в онлайн търговията в България. Най-често продавани се оказаха модните артикули и аксесоари, държейки 41% от продажбите. Най-купуваните стоки също са модни артикули, като те заемат 54% от пазара. Според данни от 2019 българите харчат средно 100 – 500 лв. за онлайн покупки.

Управлението на онлайн търговски бизнес е нелека задача, включваща мениджмънт на много платформи. Подобно менажиране е скъпо за началните бизнеси, което е и честа причина те да не се захващат с това. В опита си да управляват всички части от бизнеса си много от собствениците го правят неефективно. CloudCart познава проблемите на онлайн предприемачите, затова целта му е да прави този вид бизнес по-достъпен.

CloudCart е платформата за електронна търговия, която е известна с фокуса си върху маркетинговите инструменти за генериране на повече продажби. Тъй като малкият и средният бизнес са гръбнакът на една икономика, CloudCart цели да помогне на тези предприятия да развиват успешен онлайн бизнес, ползвайки многото му улесняващи интеграции. Платформата е разпозната като една от най-полезните в света за 2019 г. от Newsweek, редом с голяма компания като Shopify. Интеграциите ѝ с доставчици, методи на плащане и маркетинг канали правят платформата много лесна за използване и поддръжка и са в сърцевината на това, което я прави успешна.

CloudCart обслужва продавачи и техните клиенти от цял свят с 10 000 регистрирани магазина и 2 000 плащащи клиенти.

Данните от проучването на BESCO, от което CloudCart беше част, прогнозират 40 – 60 % спад в оборота. Смята се, че загубата на клиенти на локално и глобално равнище ще е най-често срещаната последица от кризата.

Вероятно поради липса на доверие от страна на клиентите България е държавата с най-висок процент наложени платежи при разпределението на методи на плащане (85% – наложен; 5% – карта; 10% – кредит). След COVID-19 CloudCart, като агрегатор на поръчки, наблюдава тенденция към използването на алтернативни методи на плащане, изразено в значително покачване на плащанията с карти.

Тъй като основната цел на CloudCart е да помага на малкия и средния бизнес, кампанията „Премини през трудностите. Премини онлайн“ в помощ на търговци през пандемията беше почти очаквана. Над 2000 предприемачи и малки бизнеси получиха достъп до платформата безплатно и с допълнителна помощ, за да могат да отворят вратите на магазините си отново, но този път онлайн.

CloudCart сподели и за партньорската си програма, достъпна за компании и лица, които искат да допринесат към стремежа им към достъпна, лесна и забавна електронна търговия. Типовете партньори, от които те се интересуват, са – дигитални агенции, фрийлансъри и уеб студиа, хостинг и домейн компании, медии, телекоми и банки.

От стартирането си на българския пазар, CloudCart развива своята дейност и иновира в сферата на електронната търговия, като през 2019 година представя новия си freemium бизнес модел, а през 2020 г.  затваря своята първа инвестиция от външен инвеститор - най-големият фонд за български инвестиции New Vision 3. Последвана от светкавична втора инвестиция в рамките само на 2 седмици след първата, този път идваща от Sportal Media Group. За бъдещото си развитие през следващите няколко години,компанията  планира навлизането в други Балкански пазари, както  и успешното развитие на досегашните такива.

 

Водещи новини

Още новини