Има спад на клиентите и оборотите в големите търговски вериги, както и промяна в модела на пазаруване заради пандемията, отчита анкета на Сдружението за модерна търговия, цитирана от БТВ.
Намалението в оборотите за първите 6 месеца на годината спрямо същия период на 2019 г. е 11%.
Отливът на клиенти варира между 10 и 50 на сто за различните вериги и различните месеци на COVID кризата.
При нехранителните вериги спадът и на клиенти, и на обороти е по-висок, отколкото при хранителните.
В магазините за строителни материали и стоки за бита хората влизат абсолютно целенасочено. Предварително са избрали какво искат да купят. Взимат онова, което им е нужно, плащат и излизат. Разходките из щандовете намаляват значително.
Все повече са клиентите, които предпочитат не само да огледат предварително и да подберат стоките си, но и да ги купят без въобще да влизат в магазините – чрез онлайн поръчки.
Очакванията са оборотите и клинтите да се варнат на нивата от миналата година едва догодина.