Тематичният парк Дисниленд в Шанхай ще започне отново да приема посетители на 11 май, след като бе затворен от началото на януари заради коронавирусната епидемия, съобщиха световните агенции.
Паркът няма да работи с пълен капацитет. Броят на посетителите ще бъде ограничен чрез лимитирана продажба на билети, които ще бъдат пуснати в продажба от 8 май. За да влязат на територията на парка, гостите ще трябва също така предварително да се регистрират в официалното мобилно приложение или на сайта на Дисниленд. Китайските власти са поискали от компанията да ограничи броя на посетителите до 30 процента от капацитета или близо 24 000 души, уточнява Ройтерс.
Дейността ще бъде възобновена с много по-малко гости от този брой за няколко седмици, докато паркът се приспособява към мерките за безопасност, посочи главният изпълнителен директор на "Дисни" (Disney) Боб Чапек, предава БТА.
Редица обекти на територията на комплекса като хотели и фирмени магазини възобновиха работа в ограничен режим още в началото на март, но самият Дисниленд беше затворен, припомня ТАСС.
В обектите, които работят, се вземат мерки за безопасност като проверка на температурата на посетителите на входа и регистрация на лични данни чрез специален Кю Ар (QR) код. Маските са задължителни, а в магазините, на опашките и в ресторантите се спазва дистанция. Тези правила ще са в сила и в самия парк след отварянето му на 11 май.
Шанхайският Дисниленд е съвместен американско-китайски проект, в чието строителство бяха вложени 5,5 млрд. долара. Той се счита за един от най-скъпите проекти в Китай, като компанията "Дисни" държи 57 процента от него, а останалите са собственост на китайски партньор.
"Дисни" обяви късно снощи 90-процентов срив на печалбата до 460 млн. д. през второто тримесечие на финансовата й година, след като пандемията наложи затваряне на тематичните паркове и спиране на круизите по света, информира ДПА.
Компанията оцени, че затварянето на парковете за по-голямата част от месеците от началото на годината досега е струвало около 1 млрд. д. загубена печалба само в това подразделение.
Оперативната печалба е намаляла с 58 процента в сегмента на парковете, развлеченията и продуктите спрямо същото тримесечие на миналата година.
Източник на надежда е стрийминг услугата "Дисни плюс" (Disney+), която бе пусната през ноември в САЩ и Великобритания, а миналия месец - и в други европейски страни.
Компанията съобщи, че услугата е набрала вече 54,5 милиона абонати, след като блокираните по домовете си потребители се насочиха към стрийминг развлеченията.
Благодарение на бума в телевизията и стрийминга общите приходи на "Дисни" са се повишили с 21 процента до 18 млрд. долара.