Четиридневната работна седмица повишава продуктивността на компанията. До този извод са стигнали в филиала на корпорацията „Майкрософт“ в Япония, която е известна с практиката на извънредни работни часове, съобщава Би Би Си.
В Япония компанията затваряла офисите си всеки петък в рамките на акцията „Work-Life Choice Challenge Summer 2019“, без да се намалява заплатата на служителите заради тези почивки. Мярката засегнала 90% от 2280 служители. Работните им срещи били ограничени до половин час, като им било препоръчано да решават всички въпроси онлайн, а не лице в лице. В резултат производителността – количеството продажби на човек, се увеличила с почти 40 на сто.
Инициативата е доста необичайна за Япония, където от години се наблюдава проблем с преработване и силен, а понякога и смъртоносен работен стрес. Проведено през 2017 г. изследване показа, че в близо четвърт от японските компании служителите надвишават нормата със средно 80 часа на месец. Често този извънреден труд не се заплаща.
Допитване показало, че 92% от служителите харесали експеримента на „Майкрософт“. За месец допълнителните почивки намалили с 23% разхода на електричество в сравнение с август 2018 г. и с 59 на сто потреблението на хартия. Зимата се планира нова акция с извънредни почивки.