Компанията Starbucks Corp ще открие в понеделник първото си заведение от новата верига Evolution Fresh - барове за плодови сокове, съобщи "Ройтерс". Така се прави крачка извън бизнеса с кафе с надежда да се заеме място на пазар за "здравословни храни", оценяван на 50 млрд. долара.
Агенцията допълва, че този сектор е силно сегментиран и с много силна конкуренция, поради което печалбата във веригата Evolution Fresh ще е по-ниска от тази в кафенетата на Starbucks.
Тепърва компанията ще обяви колко броя от новите барове планира да създаде. Първият от тях ще се намира в Белвю, щата Вашингтон, и резултатите му ще се следят внимателно от инвеститори и анализатори. Това е градче с доходи над средните и се намира източно от Сиатъл.
В заведението ще се продават прясно изцедени и бутилирани плодови и зеленчукови сокове, шейкове и храни от типа на салати, супи и вегетариански сандвичи.
Starbucks придоби Evolution Fresh срещу 30 милиона долара, платени в брой през ноември и тогава главният изпълнителен директор Хауърд Шулц каза, че всеки от независимите плодови барове е имал годишни продажби от доста над 1 милион долара годишно, пише dnevnik.bg.
Анализатори посочват, че тази сума е малко под средните показатели за американските кафенета на Starbucks, но повече от конкурентните в този сегмент заведения на конкурента Jamba.
Придобиването на Evolution Fresh следва стратегията на Starbucks да разшири обхвата на брандираните си продукти. Откриването на първото заведение в Белвю е само 48 часа преди годишното събрание на акционерите на Starbucks.
Starbucks открива първото си заведение за плодови сокове
- 19.03.2012 | 10:01
- 2124