Вече повече от година и половина казвам, че трябва да приоритизираме проблема с пакета "Мобилност". Европа е клуб на държави, които са се сдружили, за да живеят заедно по-добре. Има правила и тези правила, като се спазват, няма проблем. За съжаление, румънски, български и други компании в съдружие със западния свят създадоха "пощенски кутии", едно неприятно лице на бизнеса. Това каза в предаването "Още от деня" по БНТ Екатерина Йорданова, председател на транспортните синдикати в България, КНСБ.
Пакетът се използва, за да се огранични българския бизнес, срещу което ние сме против, уточни тя.
Трябва обаче да научим урока на пропуснатите възможности, защото Европа е един подреден дом. Искаме по-добро заплащане на шофьорите, за да са ангажирани и те толкова, колкото превозвачите, посочи Йорданова.
Този пакет е сбъркан изначално, подчерта изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. Пакетът "Мобилност" е създаден под прикритието на това, че защитава социалните права на шофьорите. Това обаче е само маската – истината е, че в целия Европейски съюз има глад за шофьори. С приемането на пакета на първо четене силово бяха нарушени всички права на Европейския парламент. Поставиха ни в ъгъла, като периферия на Европа, за да знаем къде ни е мястото, посочи Арабаджиев.
От години работим в западния свят. Българските шофьори са обучени кадри. Ако българските фирми бъдат унищожени, тези обучени кадри ще бъдат принудени да работят в западните фирми. Ако пакетът мине, за нас това означава една агония към фалит, каза Стоян Сираков, собственик на фамилна фирма за международни превози.