Българските вина започват да навлизат все повече на азиатските пазари. За 2017 г. е регистрирано двойно увеличение на износа ни за Китай, което го нарежда на второ място от всички експортни дестинации за българския винен бизнес. Това е съобщил заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на традиционно зарязване на лозови масиви в Пиринския регион, съобщиха от министерството.
"За виното трябва да говорим повече като бизнес с огромен експортен потенциал", е посочил Александър Манолев. По думите му за миналата година от България са изнесени вина на обща стойност от над 31 млн. евро. Основни наши пазари са Полша, Швеция, Русия, Чехия и др. "Статистиката показва, че броят на предприятията в сектора нараства средногодишно с около 5 на сто, а общият им оборот е над 130 млн. евро", е допълнил той.
Икономическият заместник-министър е подчертал, че потенциалът е още по-голям и се е ангажирал, че търговските ни аташета зад граница ще продължат да подкрепят всеки български винопроизводител в усилията му да стъпи на нови пазари.