Испанското село, от което идват чантите на големите модни марки

pixabay.com
share

Село Убрике в Южна Испания е красиво, но отдалечено. Няма летище, нито гара и дори автобусите са нередовни. Намира се насред долина, обградена от високи планини, така че най-лесният начин за стигане до него е с автомобил.

Но дори пътищата създават неудобства заради многобройните завои и дупки. Най-близкият град е Севиля, на 75 км. Далеч от големите модни столици, като Париж, Ню Йорк, Милано и Лондон.

Общината е част от Пътя на белите села, туристически маршрут в много общини в Андалусия, където всички къщи са в този цвят.
Но освен туризма, има и друга много важна дейност в селото – занаятчийската работа с кожа. Убрике доставя кожени изделия за големите модни марки.

Тайнственост

Знае се, че Louis Vuitton, Gucci, Hermes, Chanel, Chloe, Loewe и Carolina Herrera използват занаятчии от района за производство на ръка на чанти и портмонета. Но почти никоя от тези марки не е готова да признае това.

Тайнствеността се дължи на страха, че някой ще се възползва и ще направи фалшификации – проблем, който би довел до големи загуби за марките. Хуан Антонио Санчес, директор на марката кожени изделия Ranchel, казва, че големите компании имат много стриктни изисквания.

„Трябва да подпишем договор за конфиденциалност - както фабриката, така и директорът, и всички служители“, споделя той. „Всеки човек има индивидуален договор и не може да снима, нито да изнася дизайни или нещо друго, свързано с продуктите“, допълва Санчес.
Неговата марка, която наследява от баща си, вече четири десетилетия присъства в индустрията. Но Убрике е отдадено на кожата от повече време. Всичко започнало преди повече от 200 години и се ограничавало до ощавената кожа.

Най-големият производител в Испания

С времето нещата се развили към изисканите кожени изделия, на които сега общината дължи славата си. Кожата се доставя от други общини вече ощавена и местните жители се занимават с по-специализирани задачи.

Над половината от тях работят в търговията с кожа, като произвеждат голяма част от стоките, които се продават в Испания, но също така са доставчици на чуждестранни модни марки.

Техниките, необходими за производството на продукти с толкова добро качество, се предават от поколение на поколение. Санчес казва, че повечето от съседите му са се сдобили с тези способности в младежките си години, докато са наблюдавали работата на родителите си.

„Тази техника може да се предаде само от баща на син, тъй като е много специализирана. Сякаш го носят в кръвта си“, отбелязва той.

Тези умения, усъвършенствани поколения наред, привлекли големите марки, които открили способностите на жителите на Убрике, предавани в повечето случаи от уста на уста.

Хосе Урутиа, основател на марката за обувки и изискани аксесоари La Portegna, казва, че е научил от свой познат за скрития талант в Убрике. „Поисках му мостри и бях удивен от качеството на производството“, разказва той.

Повече четете ТУК

Водещи новини

Още новини