Водещите световни компании за производство на автомобили са реализирали на американския пазар през ноември рекордни за последните две години продажби.
Според анализатори от бранша и по данни от самите компании, става дума за продадени 13,6 милиона автомобила, което е ръст от 13,9 на сто в сравнение с същия период на миналата година.
Най-голямо нарастване на продажбите отчитат от контролираната от ФИАТ компания Крайслер - ръст от 45 на сто и Фолксваген - 41 на сто. Форд е увеличил реализираните на пазара автомобили с 13,3 на сто, а най-големият американски производител Дженерал мотърс - със 7 на сто.
Азиатските производители също отбелязван повишаване на продажбите: Хюндай - 22 на сто, Нисан - 19 на сто, Тойота - 6,7 на сто. Единствената компания от този регион, която отчита спад на оборота е Хонда, чийто продажби на американския пазар са намалели с 6,4 процента.
Оживлението на американския автомобилен пазар се наблюдава въпреки, че производителите и търговците в бранш тази година ограничиха разходите си за специални промоции отстъпки. Експертите са на мнение, че растежът на продажбите се дължи на завръщането на пазара на хората, които поради кризата бяха принудени да отложат покупката на нов автомобил поради кризата.
Наред с малолитражните и хибридните коли, за първи път от дълго време са нараснали също така и продажбите на пикапи, миниванове и офроуд автомобили. Анализаторите тълкуват този факт като подобряване на финансовото положение на малкия бизнес в САЩ.
Средната цена на автомобили в страната през тази година е нараснал с 4 на сто и е на равнището 30 хиляди долара. А средната възраст на колите по пътища на САЩ се увеличила, в равнение с 2007 г., и сега е 11 години.
Рекордни продажби на автомобили в САЩ
- 02.12.2011 | 19:21
- 1312