Министърът на икономиката Божидар Лукарски посети националния щанд на България на Международното търговско изложение "Естествени и органични продукти Европа 2016" ("Natural and Organic Products Europe 2016"), което се провежда в Лондон за двадесета поредна година, съобщиха от пресцентъра на Министерството на икономиката.
Изложението представя последните тенденции в света на натуралните био продукти - от естествени здравни продукти, натурални и органични храни, до натурални продукти за лична грижа и еко продукти за бита. Тази година на него са представени и 12 български предприятия - производители на био храни, етерични масла и козметични продукти, чието участие се финансира от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНСМП).
Агенцията покрива 80 процента от разходите по изграждане и наем на изложбените щандове на тези изложители. Някои от най-интересните продукти, които наши фирми представиха на министър Лукарски при посещението му на изложението, включват екстракт от родопски силивряк - растение, което има способността да се възражда - регенериращ крем от охлюви, био айрян и сладки с бяла черница и шоколад. Българските изложители споделиха, че има голям интерес към българските продукти, а отзивите от участието им са изключително позитивни.
"Истински впечатлен съм от разнообразието от продукти и иновативното мислене на участващите фирми", посочи министър Лукарски. По негови думи хората започват да обръщат все повече внимание на храната, която консумират и на продуктите за лична грижа, които използват. "Тази тенденция ще се засилва в бъдеще, а това е невероятна възможност за българските производители, особено на традиционни за страната ни продукти като етеричните масла", заяви той.
Лукарски допълни, че предоставянето на финансова подкрепа чрез ИАНМСП за участието на български изложители на изложението и организирането на национален щанд на страната ни може да изиграе ролята на трамплин за българските изложители. Дългогодишната история и успешното развитие на изложението го превръщат в задължителна пресечна точка за производители и купувачи на натурални продукти от цял свят.