Ако се чудите как сте успели да изхарчите толкова в ресторанта, докато го напускате, то можем да ви помогнем с отговора на този въпрос. Няколко са триковете, които ресторантите ползват в своите менюта, за да предразположат клиентите си да харчат повече.
Ето и кои са най-честите хитринки, споделени от консултанта в ресторантьорската сфера Арон Алън:
1. Цветовете
Ресторантите използват специфични цветове в своите менюта и това не е случайно. Зеленото например повишава усещането, че храната е прясна. Оранжевото стимулира апетита, а червеното подтиква към действие – да се купуват ястия с най-висок маржин на печалба. С други думи, помислете преди да поръчате ястие, оцветено в ярко червен цвят.
2. Разположението „Златният триъгълник“ - това е фигурата, използвана от инженерите на менютата. Тя съчетава в себе си предимствата на това как потребителите най-често гледат менютата. Обикновено погледът ни се спира в средата, после в горния десен ъгъл и най-накрая в горния ляв ъгъл. Обикновено ястията, разположени в този „златен триъгълник“, са тези, от които ресторантите изкарват най-голяма печалба. Във всяка от споменатата секции важно е и местоположението. На първите две позиции обикновено стоят най-надценените продукти, защото шансът те да бъдат поръчани е и най-голям.
Прочети повече ТУК.