Наблюдава се бум на онлайн търговията у нас. Това доведе до драстичен скок на жалбите и засечените в нарушение търговци.
В България покупките през интернет вече заемат 30% от общия пазар, а средно за Евросъюза, дистанционните продажби нарастват със над 20% всяка година, съобщи News7. Най-често хората се оплакват от отказ на търговеца да замени дадена стока или от неспазените срокове за рекламация. Другата причина за бума на електронната търговия са по-ниските цени, съпроводени с възможността клиентът да се откаже от покупката в срок от 14 дни. Стремежът на сериозните компании е да решават проблемите за седмица, въпреки че законовият срок при поправка или подмяна на стоки обикновено е месец.
Много от малките онлайн магазини обаче не спазват тези срокове и имат проблеми с клиентите. Затова от Комисията за защита на потребителите съветват преди да купуваме, да проверим каква е информацията за търговеца. Така ще можем да си търсим правата.
При поръчка от нов и непознат за нас търговец е по-добре да плащаме при самата доставка, съветват от комисията. От 2 месеца можем да ползваме и безплатно приложение на всички европейски езици, с което да разрешим проблеми с изгубен багаж или дублирана резервация в хотел.