92 оплаквания в КЗП по празниците

share

През четирите почивни дни за Великден - от 10 до 13 април, в Комисията за защита на потребителите (КЗП) са постъпили 92 обаждания на Телефона на потребителя 0700 111 22, съобщиха от пресцентъра на КЗП.

Само една четвърт от тях са за рекламации на стоки и услуги.

Потребителите са насочени да подадат писмени жалби, придружени с документи, за да бъдат извършени проверки. На телефона на потребителя са дадени и 23 консултации. В два от случаите хората са се интересували как да върнат на търговец закупени мини-система и телевизор, които нямат дефекти.

Потребителите са информирани, че според разпоредбите на Закона за защита на потребителите връщането на стоки без дефект е възможно единствено в случай, че са закупени от онлайн магазин или извън търговски обект.

При пазаруване от т.нар. традиционни магазини търговците не са задължени да приемат обратно вече продадени продукти без дефект, тъй като потребителят е имал възможността да се запознае предварително със съществените и реални характеристики на стоката преди да вземе решение за покупката, докато при интернет магазините и сделките извън търговски обект това не е така. Консултации са дадени и на потребител, на който му е бил продаден лаптоп с различни от оферираните характеристики; на клиент, на когото не му е било разрешено да закупи консерви над определено количество, без за това да има предварително предупреждение и други.

Останалите сигнали са свързани с правомощията на други органи, към които ще бъдат препратени за действия по компетентност.

Водещи новини

Още новини