Сладоледите "Дарко" с нов собственик

Интернет
share

Компанията за бързооборотни стоки "Юниливър" (Unilever) купува марките сладоледи на българската фирма "Дарко", производствения отдел и дистрибуторската й мрежа.

Сделката е между досегашния собственик Balkan Accession Fund (BAF) и подразделението на "Юниливър" за Централна и Южна Европа, съобщиха от купувача. Двете страни засега не обявяват цената на сделката.

"Дарко" е втората по големина компания за сладолед на българския пазар след "Нестле". Тя произвежда и търгува с марките "Ескимо" (Eskimo), "Казабланка" (Casablanca), "Уикенд" (Weekend), "Меджик Айс" (Magic Ice), "Фрий" (Free), "Белинда" (Belinda), "Аляска" (Alaska) и "Милка" (Milka). "С придобиването на "Дарко" "Юниливър" ще навлезе на пазара на сладолед в България", пише в съобщението за сделката.

"Дарко е ценна придобивка за нас, тъй като притежава добре познати марки и утвърдени позиции на пазара", коментира председателят на "Юниливър" за региона Марк Дезенфанс. Той добави, че компанията ще използва глобалната си лидерска позиция в категорията на сладоледите за по-нататъшното консолидиране на позициите в региона на Балканите.

Оборотът на "Дарко" през 2010 г. е 7 млн. евро (13.8 млн. лв.). Като част от споразумението близо 80 служители ще преминат към "Юниливър". "Дарко" ще запази съществуващите си производствен персонал и складови съоръжения и ще произвежда сладоледените си марки за българския пазар. Сделката подлежи на одобрение от Комисията за защита на конкуренцията.

"Юниливър" притежава и марката сладоледи Algida. Портфолиото на компанията включва още брандове като Knorr, Dove, Lipton, Sunsilk, Rexona/Sure, Cif, Domestos.

Досегашният собственик на "Дарко" BAF купи компанията през 2007 г. Година по-рано тя беше обявена в несъстоятелност заради задължения към доставчици.

Водещи новини

Още новини