Исторически момент за творческата индустрия в България – агенция guts&brainsDDB, част от групата adhub., спечели златото от престижния Европейски форум на креативността ADCE: Art Directors Club of Europe. Наградата е за кампанията „Написах ти писмо“ в категория „Direct Marketing: Print & Outdoor”. Това е първият път, в който българска агенция получава най-високото отличие на фестивала, което отново затвърждава мястото на guts&brainsDDB сред най-добрите в Европа.
Кампанията „Написах ти писмо“, посветена на жертвите на пътя и намаляване броя на безотговорните шофьори, завладя сърцата на журито със своя силен разказ, емоционална дълбочина и личен подход. Реализирана съвместно със сдружение „Ангели на пътя“ и Главна дирекция „Национална полиция“ към МВР, кампанията покорява със способността си да докосне аудиторията като същевременно предаде силно и въздействащо послание.
„Това е награда, зад която стоят изключително много изключителни хора. Особено „Ангели на пътя“, които показаха невиждана за мен сила. Надявам се да не трябва се правят повече такива кампании, затова отново призоваваме – шофирайте внимателно“, споделя Румен Иванов, един от създателите на кампанията в екипа на guts&brainsDDB.
Статуетката беше връчена на специална гала вечер в Барселона по време на 33-тото издание на международния форум. ADCE: Art Directors Club of Europe обединява над 7500 професионалисти и представя най-доброто от европейската реклама и дизайн на световния пазар. Неправителствената организация е създадена през 1990 г. от водещите браншови асоциации, които отстояват културното многообразие, европейски ценности и креативен подход.
„Златото от ADCE е успех за нашата група, за креативната общност в България, но и за цялото ни общество, което се изправя очи в очи с този проблем“, коментира Йоана Панчева, оперативен директор на adhub. „Това е доказателство, че смелите идеи и автентичният разказ могат да намерят отзвук на международната сцена. Благодарни сме за доверието, куража и всеотдайността на всички, които помогнаха да реализираме тази кампания“, допълва Йоана Панчева.
„Написах ти писмо“ стартира през април 2024 г. с 36 000 копия ръкописи, написани от близки на деца и младежи, загинали на пътя, част от сдружение „Ангели на пътя“. Писмата бяха прикрепени към електронните фишове за нарушения и разпространени от Главна дирекция „Национална полиция“ към МВР до водачите, които системно нарушават Закона за движението по пътищата.
Съчетавайки законовите мерки с въздействащ личен жест и силно послание, „Написах ти писмо“ поставя фокус върху споделената обществена отговорност и формиране на отношение към правилата, сигурността и скоростта на пътя. Като част от кампанията беше създаден и специален видеоклип с участието на онези смели семейства, които застанаха пред камерата, прочетоха своите най-лични думи и споделиха чувствата си.
Въпреки мощното въздействие на инициативата още в първите месеци, България продължава да бъде сред лидерите в Европейския съюз по брой жертви на пътя. Затова, в сезона на големите празнични пътувания, инициативата продължава с хиляди допълнителни копия на писмата, които ще бъдат разпространени до водачите, които шофират с превишена скорост. С надеждата, че следващият път ще се замислят преди да натиснат педала на газта.
(платено съобщение)