От години е известно, че главен път E-85 от гр. Русе до гр. Бяла е един от най-проблемните пътни участъци в страната с голям трафик и висока концентрация на пътно-транспортни произшествия. Решението на този проблем е изграждането на АМ Русе-Велико Търново с обход на гр. Бяла, което започна днес.
Официалната първа копка на проекта бе дадена в участъка между гара Бяла и с. Ценово от министър-председателя Николай Денков, зам.-председателя на НС Росица Кирова, министъра на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков, зам.-министъра на транспорта и съобщенията Димитър Недялков, инж. Десислава Паунова, член на УС на АПИ, областни управители и кметове на общини от региона и народни представители.
На церемонията присъстваха и ръководителите на компаниите - част от обединението, което спечели обществената поръчка за проектирането и строителството на обекта – сред които Виктор Велев от Грома холд, Маргарита Попиванова от Европейски пътища, Йордан Траханов – главен инженер на „Витез Проспект“, както и арх. Богдана Панайотова - представител на строителния надзор.
Важният обект от мащабната транспортна инфраструктура на страната се осъществява от ДЗЗД „АМ РУСЕ ТЪРНОВО“ („Европейски пътища“, „Грома Холд“, „Водно строителство – Благоевград“, „Витез Проспект“ и „Пътпроект 2000“), в което водещ партньор в проектирането и строителството е компанията с огромен опит с подобни обекти в региона Грома Холд. Водещ проектант е компанията „Пътпроект 2000“, представлявана от инж. Любомир Симеонов.
Грома Холд е лидер в пътно-строителния бранш у нас и има в портфолиото си строежа на ключовите автомагистрали у нас, сред които „Тракия“, Марица“ и „Струма“.
Сега към това се добавя и Лот 2 от проекта за изграждане на автомагистрала Русе-Велико Търново, който включва обхода на гр. Бяла от км 40+640 до км 76+040. Трасето е с обща дължина 35,4 км, с четири ленти за активно движение, с две ленти за аварийно спиране и с предвидена проектна скорост на движение 120 км/ч.
„Започваме първите близо 8 км. от Лот 2, за които вече има подписано разрешително за строеж. Цялото трасе включва изграждането на 4 пътни възела, 4 виадукта, 1 селскостопански надлез и 3 селскостопански подлеза, предвидени са и отводнителни съоръжения, изграждания и реконструкции на инженерни мрежи“, обяснява Виктор Велев, управител на Грома Холд.
„Прилагаме цялата си професионална експертиза и се отнасяме с изключителна отговорност към този мащабен обект, тъй като той е ключов за подобряване на свързаността между северната и южната част на страната. Част е и от интеграцията ни с транс-европейската пътна мрежа, което оказва положително въздействие върху развитието на икономиката, повишаване на конкурентоспособността и привличането на чуждестранни инвестиции“, казва Христо Савев, основател на Грома Холд.
(платено съобщение)