Финансирането на обществените медии да става чрез процент от брутния вътрешен продукт (БВП), каза Сашо Йовков пред Съвета за електронни медии (СЕМ) в третия етап от конкурса за генерален директор на БНТ. По думите му, записано в закон, това ще лиши политиците от това да оказват натиск върху обществените медии и корпоративния написк на външни продуценти.
БНТ де юре е обществена, де факто е държавна, смята Йовков.
Според него в мултимедийното развитие е голямото бъдеще на БНТ и така ще се привлече и липсващата младежка аудитория – 18-35-годишни.
Йовков припомни, че участва за трети път в конкурса за генерален директор на БНТ. Спортът ме научи да бъда боец, да работя в екип и да разбера ,че успех се постига само в екип, каза той. Именно в БНТ започна моят житейски университет, където започнах благодарение на Сашо Диков и Нери Терзиева, добави Сашо Йовков.
В тези 30 години аз оставих в БНТ сърцето и душата си - още нещо, което ме задължава да участвам в конкурс, каза още той.
Пътната карта на БНТ за периода 2022-2025 г. е с много добри намерения, но трябва са се реализира в много сложно време, в несигурна среда и световна многостранна криза, в условия на инфлация и продоволствена криза, коментира Йовков.
"Онова, което не стига на всеки, който застава начело на БНТ, са време и пари. БНТ в последните години е недофинансирана, защото тези 60 милиона лева не стигат за качествена, модерна телевизия", каза Йовков. Затова, по думите му, финансирането трябва да стане с нов закон. Това е единственият начин да се отървем от "любовната“ прегръдка на политиците, каза Йовков. Когато политиците са недоволни от обществените медии, прегръдката се стяга и финансирането намалява, добави той.
Креативен борд в БНТ да се занимава с генерирането на идеи, но и с вътрешния контрол върху творческата работа и съдържанието, предлага Сашо Йовков.