СЕМ: Да се облекчат правилата за реклама и продуктово позициониране

share

Съветът за електронни медии предлага да бъдат облекчени правилата за рекламата и продуктовото позициониране.

Това съобщи председателят му Георги Лозанов, който представи проектодокумента по време на Осмата световна среща на българските медии в Букурещ, информира БНР.

Проектодокументът тепърва ще се гласува и обсъжда в Съвета за електронни медии, но на практика това са указания към отдел „Мониторинг” дали и как да санкционират споменаването на частни фирми в ефир. Предлага се, преди да има санкция, да се вземе под внимание честотата на споменаването на марката, начинът на демонстрацията й и дали нейното неспоменаване води до заблуда у публиката.

Според Лозанов е допустимо в ефир да се казва фирмата, чийто представител е гостът, както и позицията, която той заема. Медийният доставчик обаче не бива да допуска скрита реклама. Освен ако няма логика в това, ако една марка или продукт се критикуват, да не се спомене кои са те.

Водещи новини

Още новини