NOVA продължава да се радва на голям зрителски интерес с висококачественото си публицистично и разнообразно развлекателно съдържание и през лятото.
За лидерската позиция през юни говорят данните на ГАРБ Аудиенс Межърмент България за периода 1 – 30 юни, според които над една четвърт от българите в активна възраст, гледащи телевизия, предпочитат програмата на NOVA спрямо bTV, като среднодневно предимството на медията е 24%, а в праймтайм слота 18%.
В допълнение към пийпълметричните данни, доказателство за успех са и резултатите от годишния доклад на института за изследване на журналистиката „Ройтерс“, според който Новините на NOVA и сайтът nova.bg са най-използваните източници на информация в България. Изследването показва, че средноседмично новинарските емисии достигат до над 70% от анкетираните и че Новините на NOVA се ползват с най-голямо доверие сред частните медии, разпространяващи новини. Според Гарб Аудиенс Межърмент България през месец юни всяка от новинарските емисии на NOVA постига по-висок аудиторен дял спрямо съответната емисия на bTV. Над 30% от зрителите в активна възраст са предпочели Новините на NOVA, което е с 22% повече от зрителите избрали новините на bTV.
Данните на ГАРБ Аудиенс Межърмент България регистрират сериозно предимство и на актуалните предавания на NOVA през юни спрямо сходните по жанр предавания на конкурентната медия. Над 31% от аудиторията в активна възраст предпочита сутрешния блок „Здравей, България“ пред съответния блок на bTV. Данните сочат преднина за следобедното публицистично предаване „Плюс – Минус. Коментарът след новините“, както и за съботно-неделните „Събуди се“ и „Неделята на NOVA”.
Данните за месец юни показват подчертано по-висок аудиторен дял сред зрителите на възраст 18-49 години спрямо съдържанието на bTV по същото време за всички праймтайм предавания в ефира на NOVA. През лятото най-доброто от кулинарната надпревара със звездни домакини „Черешката на тортата“, криминалните загадки на чаровния следовател „Магнум“ и премиерният за българския ефир сериал на Дик Улф „ФБР“ отбелязват преимущество пред сериалите и вечерното шоу на втората по гледаемост телевизия в същия часови интервал.
През месеца, когато спортът се завърна след дълга принудителна пауза, дербито ЦСКА София – Левски София откри плейофите на efbet Лига, като над 20% от телевизионната аудитория в България (Всички 4+) и от зрителите в активна възраст (18-49 години) проследи срещата, която беше най-гледаното предаване в България в интервала на излъчване. Същото важи и за близо 30% от мъжката аудитория (Мъже 4+), която очакваше развръзката пред екраните. Едновременно с това каналите от пакета DIEMA XTRA са най-гледаните и предпочетени сред спортните канали този месец.