Институтът за изследване на журналистиката "Ройтерс" към Оксфордския университет оповести годишния си доклад за дигиталните новини.
В частта на доклада за България се посочва, че достъпът на домакинствата до интернет през последните няколко години нараства, наред с все по-голяма популярност на Facebook (85%) и Viber (60%) сред потребителите, на фона на стремително застаряващо население.
40% от българите се доверяват на новините като цяло, сочат данните от доклада. Същевременно изследователите констатират, че практиката да се плаща онлайн абонамент за новинарски сайтове у нас е рядкост - едва 7%.
В класацията на информационните уебсайтове, които се използват най-често като източници на информация - Novini.bg заема престижната четвърта позиция с 37%. Първото място си делят сайтът nova.bg и онлайн новините на abv.bg с по 47%, следвани от btvnovinite.bg с 44%.
В класацията сред телевизии, радио и вестници - новините на Нова телевизия заемат първо място със 74%, следвани от БТВ, БНТ, в-к "24 часа".