Над 100 милиона лева са приходите от онлайн реклама за 2017 г. Ръстът е около 16%, стана ясно на ежегодния IAB Forum, който събира специалисти от дигиталния бранш у нас.
На него бяха представени тенденциите на онлайн пазара. Най-голям дял от приходите в интернет има дисплей рекламата.
„Пазарът за поредна година расте с двуцифрен ръст. За 2017 г. конкретно за пръв път минава психологическата бариера от 100 млн.лв. нетно от реклама. Когато искаш да достигнеш до максимален брой хора, най-добрият начин е дисплейната реклама. Банери, видео - това всичко е част от дисплейната реклама и е съвсем нормално”, обясни Христо Христов, председател на IAB и изпълнителен директор на „Нетинфо”.
Според представените данни най-голям дял от общите нетни приходи за интернет реклама продължава да държи дисплей рекламата с 34%. От нея мобилната реклама отбелязва увеличение с 38% за 2017 година, достигайки до 4.3 милиона лева нетни приходи. При видео рекламата не се наблюдава промяна, като тя запазва нивата си от 2016 година.
Ръст в приходите от онлайн реклама за 2017 г.
- 27.04.2018 | 14:43
- 657