Когато едно интервю започва с целувка вместо „добър ден“ и завършва с целувка вместо „довиждане“, много е вероятно събеседникът да е испанец. А Луис Басат е испанец с българска жилка. Човекът, за когото няма тайни в рекламния бизнес, отваря първата си рекламна агенция, когато е едва на 23 години.
Днес той е смятан за най-добрия испански рекламист на XX в., организирал е рекламната кампания за Олимпийските игри в Барселона през 1992 г., носител е на над 400 награди. Тази седмица Басат гостува в България с част от колекцията си от каталунско изкуство от XX в., която беше открита снощи в „Квадрат 500“ и ще може да бъде видяна до 15 януари.
Днес в 17 ч. той ще изнесе лекция в аулата на Софийския университет и ще представи книгата си „Креативността“. Ето какво сподели големият рекламист в интервю за Profit.bg.
Как се чувствате в България?
Чувствам се много добре, защото дядо ми беше българин, роден в Шумен. Интересното е, че храната, която продължаваме да похапваме у дома, разпознавам в ресторантите тук. Това е българска храна или балканска – от Гърция и Турция. Така че тук се чувствам у дома.
Какво ви направи най-голямо впечатление по време на престоя ви в София?
Изключително много ме изненадаха многобройните скулптури по улиците и парковете. Не съм виждал много градове по света с толкова произведения на изкуството като София и много ми хареса.
Прочети повече ТУК