В над 90% от случаите, когато се констатира такова състояние, банката възмездява клиента. Включително, когато има съмнения за неговото съпричастие - редно е да се възмезди. Все едно какво е говорено на клиента и какво е накаран да подпише. Междувременно се проверява случая. Това заяви финансистът Емил Хърсев в коментар за случая с бившия национал и играч на ЦСКА Мартин Петров, който е сезирал прокуратурата за източени без негово знание 3,8 милиона лева от банковите му сметки банка.
Банката отговаря за действията на своите служители, категоричен беше Хърсев и допълни, че клиентът с нищо не е задължен, той има право. По думите му, в много големи случаи подобни обири всъщност се оказват замесени и двете страни - и банковият служител, и клиентът на банката.
"В ЕС има много повече такива измами, България е една от страните, които най-малко е засегната", каза още Хърсев.