Tencent е първият китайски бранд, чиято стойност преминава 100 млрд. долара, съобщава CNBC, позовавайки се на нова класация на най-скъпите марки във втората най-голяма икономика в света.
Класацията BrandZ , изготвена от рекламната агенция WPP и Kantar Millward Brown, поставя Tencent на първо място, като го оценява на 106.2 млрд. долара. Стойността на бранда се е повишила с над 24 млрд. долара, или с 29%, спрямо миналата година.
Китайският конгломерат Tencent притежава някои от най-ценните и доходоносни продукти и услуги в света на технологиите, включително чат приложението WeChat, което се радва на огромна популярност в Китай, и една от най-доходоносните видео игри в света – League of Legends.
След Tencent в класацията се нарежда гигантът за електронна търговия Alibaba, чийто бранд е увеличил стойността си с 22%, до 58 млрд. долара. По този начин компанията изпреварва China Mobile – най-големия мобилен оператор в света, който заема третата позиция, с 57.9 млрд. долара.
Челната петица се допълва от Industrial and Commercial Bank of China (ICBC) и интернет търсачката Baidu, които отбелязват спад в стойността на брандовете си от съответно 8% и 11% спрямо миналата година.
Виж повече тук: