Трябва да обезщетят пътниците, засегнати от стачки на Луфтханза, заяви експерт

Getty Images/Guliver
share

Всички пътници, които са били засегнати от стачните действия на пилотите на Луфтханза, имат право да получат парите си обратно или да бъдат насочени за друг полет. Авиокомпанията е длъжна да осигури храна, напитки и места за нощуване на пътниците, които изчакват новия полет. Ако това не се случи, хората могат в последствие да изискат от компанията да покрие всички направени от тях разходи.

Пътниците с отмени имат право да получат алтернатива на своето пътуване, каза директорът на Европейския потребителски център в България Игнат Арсенов, предаде Дарик.

"На първо място авиокомпанията е говорила да ни предложи възможността да ни премаршрутира безплатно в първия възможен полет или на по късна дата ако на нас ни е удобно, или да ни се върнат изцяло парите обратно. В периода на изчакване на следващия полет авиокомпанията трябва да осигури съответен брой нощувки и храна на пътниците“, уточнява Арсенов.

"Ако нашето пренасочване за следващ полет е на следващия ден, то трябва да ни се осигури транспорт до хотела и безплатно настаняване в хотела и съответно хранения - закуска, обяд, вечеря, за периода на изчакването. Това трябва да е безплатно. Ако то не бъде осигурено от компанията и ние заплатим такива разноски, трябва да знаем, че ние можем да ги претендираме от авиокомпанията. В случай на стачка, ако имаме допълнителни разноски, свързани с тази стачка, трябва да пазим всички финансови документи, да пазим всевъзможни доказателства, включително например да снимаме таблото, че нашият полет е отменен и т.н."

Със събраните касови бележки и фактури, пътниците могат да изискат от авиокомпанията да покрие направените разходи. В някои случаи може да бъде получено и допълнително обезщетение заради отменения полет. Стачката обаче рядко спада към тях, защото се счита за извънредна ситуация, съветва Арсенов.

Водещи новини

Още новини