Все още се срещат банки, които предпочитат да не дават пълна информация за съпътстващи разходи по кредитите.
Най-често на клиентите се спестява информация за кредити, обвързани със сключването на задължителна застраховка (имот и/или живот/злополука), сочи анализ на портала "Моите пари", пише в. Стандарт. Обичайно се пропускат подробности за такси, свързани с ползване на други задължителни услуги по кредита. Това може да е такса по пакет за комунално плащане, дебитна или кредитна карта и др. Това се случва, въпреки че в Закона за потребителския кредит се посочва, че всички неизбежни преки и косвени плащания за заема трябва да се включват в годишния процент на разходите по кредита.
Евентуалното приемане на Закон за личния фалит не означава, че хората ще се освобождават безнаказано от дълговете си. Това каза Райна Миткова-Тодорова, председател на Асоциацията на колекторските агенции в България. Например в Германия законът предвижда, че човек може за бъде в състояние на фалит три години, обясни тя. През тези три години обявяването във фалит води със себе си редица негативни ограничения, като например човек не може да заеме позиции във финансовата сфера, не може да ръководи компании и т.н. Освен това, за да излезе от този статус в рамките на тези три години, длъжникът трябва да направи усилие да изплати поне 25% от борчовете си.