Това каза министърът по управлението на средствата от ЕС Томислав Дончев на церемонията по подписването на договора по проекта за модернизацията на железопътния участък Септември - Пловдив – част от Трансевропейската железопътна мрежа”.
„След една година размахване на пръст от моя страна и от Европейската комисия по отношение на ОП „Транспорт” днес е денят, в който трябва да започне нейната реабилитация. Днес е денят, в който е редно да кажем няколко добри думи за оперативната програма”, каза Дончев.
До момента България е представила 11 големи проекта за одобрение от ЕК на обща стойност близо 2,3 млрд. евро. От тях до момента са одобрени 7 проекта на обща стойност около 1,6 млрд. евро.
На 1 юли в рамките на един ден от 7 одобрени проекта са одобрени 3 апликационни форми, като две от са по ОП „Транспорт”.
„Понеже последните 15-20 години се отучихме да пътуваме с влак, трябва да фокусираме повече енергия и внимание по отношение на железниците. Това е транспортът на бъдещето. Ако ЕС в момента говори за зелена инфраструктура, трябва да знаете че именно железниците са такава зелена инфраструктура и в рамките на следващия програмен период аз разчитам средствата за жп транспорт да не бъдат по-малко, отколкото този, за да може да завършим основни участъци от жп инфраструктурата на България”, каза Дончев.