"Мета" (Meta) обяви разширяването на схемата, по която банките обменят информация с технологичната корпорация, за да предпазят хората от измами, предаде ДПА.
Компанията майка на "Фейсбук" (Facebook) , "Инстаграм" (Instagram) и "УотсАп" (WhatsApp) си партнира с "НатУест" (NatWest) и "Метро банк" (Metro Bank), но обяви, че ще разшири схемата, за да включи повече банки.
Програмата "Взаимен обмен на информация за злоупотреби" (FIRE) позволява на финансовите институции да обменят информацията от разследванията, които провеждат директно с технологичния гигант, за да се спрат измамите.
"Мета" съобщи, че по време на пилотния проект схема за измама с билети за концерти в САЩ и Великобритания, е била спряна благодарение на обмена на данни между включените в нея, като са премахнати близо 20 000 акаунта, управлявани от 185 адреса.
"Убедени сме, че програмата за взаимен обмен ще промени начина, по който се засича измамно съдържание, ще помогне за защита на потребителите и ще гарантира по-добра видимост за злоупотреби от измамници както за банките, така и за "Мета", заяви Марк Тиърни от "СтопСкемс" (StopScams) – Великобритания.
Росио Конча, директор за политиката и правната защита във водещата потребителска организация "Уич" (Which), приветства схемата, но каза, че трябва да бъде извършена още много работа в тази област, отбелязва БТА.
"Партньорството между "Мета" и британските банки за борба с измамите е положителна стъпка, но е нужно по-голямо сътрудничество между ключовите компании и правителството, за да се сложи край на епидемията от злоупотреби", каза тя." Досега правителството и компаниите като онлайн платформи, банки и телекомуникационни фирми работеха до голяма степен самостоятелно, без да обменят данни за това как работят измамниците", добави Конча.