Китайският собственик на TikTok - ByteDance, започва да набира експерти по биотехнологии в САЩ. Нейните мотиви са неясни, пише "Форбс".
Базираният в Пекин технологичен гигант набира американски таланти в областта на изчислителната биология, квантовата химия, молекулярната динамика и физиката за своите екипи "AI for Drug Design" и "AI for Science". Обявите са публикувани в LinkedIn.
Изглежда ByteDance ще наеме най-малко 17 учени на тези позиции в Ню Йорк, Калифорния и щата Вашингтон.
Екипът на AI for Drug Design има за цел да "революционизира откриването на лекарства", се казва в един списък с работни места, набиращ докторанти в Силициевата долина.
"Ние сме посветени на разширяването на границите на дизайна на нови лекарства, управляван от изкуствен интелект. Искаме да се справим със сложни предизвикателства в прогнозирането на структурата на протеините, молекулярния анализ и изчислителния дизайн на протеини. Като комбинираме нашата страст към научните постижения с трансформиращата сила на AI, ние се стремим да ускорим откриването на лекарства и да окажем значимо въздействие върху глобалното здравеопазване."
Междувременно групата AI for Science на ByteDance "се фокусира върху справянето с предизвикателствата в природните науки, включително биология, физика и материали". Това описание обаче е доста неясно. Forbes не откри индикации, че тези инициативи на ByteDance са свързани с TikTok и TikTok не отговори на искане за коментар относно това дали са свързани по някакъв начин.
Въпреки това данните от TikTok и други платформи, притежавани от ByteDance, могат да бъдат изключително ценни за тези научни инициативи. (И въпреки че TikTok подчерта, че работи до голяма степен отделно от китайския си родител, докладите на "Форбс" многократно разкриват степента, в която бизнесите са заплетени и данните от една компания често са достъпни и от двете.)
В TikTok много хора са привлечени от здравно и уелнес съдържание. Те говорят открито за медицински проблеми и редовно търсят информация за това в социалната мрежа. Това може да е от безценна помощ за разработчиците на лекарства. Данните за разходите, събрани от TikTok Shop и покупките в приложението, също могат да бъдат полезни. "Въз основа на видовете видеоклипове, които младите потребители на TikTok гледат или съдържанието, което консумират, може да се офори детайлна представа за пазара на бъдещ продукт. Могат да се маркират и очакванията към бъдещо лекарство", каза Дъглас Шмид, асоцииран ректор по изследванията в Научния институт към университета Вандербилт.
Много млади американци са лекувани за ADHD, тревожност и други състояния на психичното здраве. Този пазар е много апетитен за производителите на нови лекарства, а информацията от социалните мрежи е най-ценна за него.
Алгоритмите на социалната мрежа могат да таргетират с реклами потребители с признаци на тревожност и депресия, които може дори да не са наясно с проблемите си.