"Гугъл" и "Ютюб" дават 13,2 млн. долара за борба с дезинформацията

Getty Images
share

"Гугъл" обяви днес, че компанията и платформата й "ЮТюб" отпускат безвъзмездна помощ в размер на 13,2 милиона долара за създаване на нов глобален фонд за проверка на фактите, предаде ДПА. 

Финансирането ще бъде предоставено на Международната мрежа на проверителите на факти (IFCN) към Института за медийни изследвания "Пойнтър” в САЩ, която подкрепя 135 организации за проверка на фактите от 65 държави на 80 езика, съобщи "Гугъл" на срещата на върха "Борба с онлайн дезинформацията" в Брюксел. 

Ясмин Грийн, която оглавява дъщерното дружество на "Гугъл" - "Джигсоу", каза по време на форума, че покрай войната в Украйна дейността на руските пропагандни звена се е увеличила значително. По думите й те се опитват да подсилват расовите предразсъдъци и да разпалват политически настроения.

По време на конференцията "Джигсоу" стартира и новия си сайт "Инфо интервеншънс". Става въпрос за портал, който представя различни изследователски подходи за по-добра подготовка на обществото за вредни онлайн явления като невярната и подвеждаща информация, както и дезинформацията. 

Глобиха "Фейсбук" с 265 млн. евро за нарушаване на поверителността

"ЮТюб" представи новата си инициатива "Клик пауза", която има за цел да поощри медийната грамотност сред потребителите на платформата. Там се предлагат и съвети как да разберем по-добре манипулативните тактики на разпространителите на дезинформация, пише БТА.

Водещи новини

Още новини