Испанският орган за защита на конкуренцията започва разследване срещу "Гугъл"

  • 29 март 2023 17:52

  • 339
  • 0
Испанският орган за защита на конкуренцията започва разследване срещу "Гугъл"
© Getty Images
Слушай новината Слушай новината

Испанският орган за защита на конкуренцията е започнал разследване срещу "Гугъл" (Google) заради "възможни антиконкурентни практики" от страна на американския гигант, който е обвинен, че е наложил "неравнопоставени търговски условия" на медии и информационни агенции. Това съобщи късно вчера в комюнике Националната комисия за пазарите и конкуренцията (CNMC), цитирана от Франс прес.

Това разследване срещу "Гугъл" и компанията майка"Алфабет" (Alphabet) цели да определи дали американският гигант е наложил "практики, които могат да представляват злоупотреба с господстващо положение" спрямо медийни групи, обяви органът за защита на конкуренцията.

Разследването е започнало във връзка с жалба от организация, представляваща медийни групи, издателски къщи и автори - Испанския център за права на възпроизвеждане, уточнява Националната комисия за пазарите и конкуренцията.

Според испанския орган за защита на конкуренцията "Гугъл" може да е наложил "неравнопоставени търговски условия на издатели на публикации в медиите и информационни агенции, установени в Испания, относно използване на съдържание, защитено от интелектуална собственост".

Органът за защита на конкуренцията не дава информация за периода, който е обект на разследването, нито за това какъв вид санкции ще понесе "Гугъл", ако тези обвинения за злоупотреба с господстващо положение бъдат доказани. 

"Гугъл" открива в Торино втори център за облачни услуги в Италия

През последните години споровете на ЕС и някои страни членки с американски цифрови гиганти, сред които и "Гугъл", се увеличават, като компаниите са санкционирани с тежки глоби от ЕС, на обща стойност 8 милиарда евро. 

ЕС се споразумя през март 2022 година за ново законодателство – Регламент за достъпни и справедливи пазари в цифровия сектор, с което да сложи край на господстващата позиция на цифровите гиганти.

Концепцията за "съседни права", която позволява на вестници, магазини и информационни агенции да получават възнаграждения, когато съдържанието им се използва повторно в мрежата, бе въведена за онлайн платформите от европейска директива, приета през март 2019 година от Европейския парламент.

Франция е първата страна в ЕС, която приложи реформата със закон, приет през юли 2019 година и влязъл в сила три месеца по-късно, отбелязва БТА. 

Последвайте канала на

Константин Тодоров
339 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини