Финтех стартиращата компания Revolut потвърди, че е била засегната от кибератака, която е позволила на хакери да получат достъп до личните данни на десетки хиляди клиенти. Информацията се появи още в ранните часове на деня, но беше потвърдена по-късно и от говорителят на компанията Майкъл Бодански.
По думите му „неоторизирана трета страна е получила достъп до детайлите на малък процент (0,16%) от нашите клиенти за кратък период от време“. Компанията е открила злонамерения достъп късно на 10 септември и е изолирала атаката до следващата сутрин.
„Веднага идентифицирахме и изолирахме атаката, за да ограничим ефективно нейното въздействие и се свързахме със засегнатите клиенти“, каза Бодански. „Клиентите, които не са получили имейл, не са засегнати.“
Revolut, която има банков лиценз в Литва, не дава информация точно колко клиенти са засегнати. На нейния уебсайт се казва, че компанията има приблизително 20 милиона клиенти по цял свят. Въпреки това, според непотвърдена информация над 50 хил. клиенти са били засегнати от нарушението, от които 20 хил. са потребителите на приложението в ЕС.
От пресцентъра на Revolut също отказват да дават информация за това какви типове данни са били откраднати от потребителите им, но са категорични, че нито едно евро от сметките на клиентите им не е изчезнало. В съобщение, изпратено до засегнатите клиенти, публикувано в Reddit, компанията казва, че „не са били източени данни за карти, ПИН кодове или пароли“.
Като предпазна мярка, Revolut също е сформирал специален екип, натоварен със задачата да наблюдава акаунтите на клиентите, за да се увери, че парите и данните са в безопасност.