Социалната мрежа Фейсбук реши да удължи с още един месец следизборната забрана за политически реклами, предаде Ройтерс. Компанията е съобщила това в имейли, разпратени до рекламодателите днес.
Фейсбук въведе забраната като част от мерките срещу дезинформацията на сайта си, като каза, че тя ще трае най-малко седмица и може да бъде продължена, което и става сега.
"Макар че много източници обявиха победител в президентските избори, ние смятаме, че е важно да предотвратим смут и злоупотреби на нашата платформа", се казва в мейла, цитиран от Ройтерс.
Говорител на компанията отказа коментар, предаде БТА.
Междувременно в социалните медии се множат фалшиви твърдения за изборни нередности, и изглежда, че и друг онлайн гигант - Гугъл, също продължава срока на забраната си за следизборни политически реклами, добавя Ройтерс.
Компанията досега не е обявила кога ще бъдат прекратени ограниченията. Говорител на Гугъл каза по-рано, че ще вдигне забраната в зависимост от такива фактори, като например времето, необходимо за преброяване на гласовете, и дали има граждански размирици.