Хърватите повече вярват на Интернет, отколкото на телевизията

Pixabay
share

Интернет в Хърватия продължава да бъде главен източник на информации, на които най-много се вярва, сочат резултатите от най-ново проучване на медийните навици, които проведе агенция "Ипсос" в Хърватия в сътрудничество с вестник "24 сата", съобщи Танюг, позовавайки се "Пословни дневник".

Най-новите резултати от 2019 г. потвърждават, че Интернет е главен източник на информация за 78 процента от анкетираните. За 56,6 процента Интернет е медия, на която вярват най-много, докато двойно по-малко анкетирани имат доверие в телевизията. Интернет е най-ползваната медия от събуждането през целия ден, докато телевизията става по-важна вечер. Над 40 процента от анкетираните сърфират в Интернет докато гледат телевизия и в почти 95 процента от случаите търсят съдържание, което не е свързано с предаването, което гледат.

Хърватите най-често използват Интернет чрез мобилни устройства, което потвърждава факта, че Интернет присъства във всички области на всекидневието. Почти половината от анкетираните провеждат в Интернет четири и повече часове дневно, а през почивните дни дори повече от това.

Анкетираните от всички възрастови групи са съгласни, че главна цел на използването на Интернет е комуникацията чрез имейли, на второ място е търсенето на полезна информация /82,1 процента/, а на трето - информирането за актуални събития /80,7 процента/.

На въпрос как следят съдържанието на вестиците, дали четат печатното издание, портали или използват апликация, най-голям брой анкетирани на първо място поставят порталите, почти 70 процента. Печатни издания предпочитат 35,6 от анкетираните, докато мобилната апликация е на трето място с 22,8 процента.

Водещи новини

Още новини