След скандала с манипулацията с личните данни на 50 милиона потребители на "Фейсбук", агенция Ройтерс извърши заедно с института "Ипсос" допитване сред американци за това как защищават своето лично пространство онлайн.
Следват някои от най-важните изводи от проучването, извършено на 21-23 март сред 2237 пълнолетни лица, като статистическата грешка е плюс-минус 2 пункта:
БЕЗ ОБРАБОТКА НА ПРОФИЛА
Анкетата установява, че мнозинството американци не предприемат стъпки да защитят своята информация.
- 86 на сто казват, че не променят своите пароли за влизане във "Фейсбук", "Туитър" или други платформи за социална комуникация;
- 78 на сто не са превключили браузъра си на "private mode" (частен режим);
- 96 процента не ползват по-сигурни приложения за криптиране като "Signal" или "WhatsApp".
ЗАЛЕПВАНЕ
Една 17 на сто - един от шестима - от респондентите казват, че защищават самоличността си, като залепват непрозрачна лента върху камерата на своя компютър или устройство.
ПРИСТРАСТЯВАНЕ
Засега "Фейсбук" остава най-популярната социална медиа в Съединените щати. Повече от половината пълнолетни казват, че са логнати в нея целодневно без прекъсване. Други платформи като "Инстаграм" и "Снапчат" не се доближават до този показател.
СЛАБА ГРИЖА ЗА ЛИЧНА ЗАЩИТА
Ройтерс/Ипсос са попитали американците, което не ползват редовно "Фейсбук", защо постъпват така. Сред тази група 30 процента казват, че не го намират за интересно и полезно, 16 на сто се боят за личното си пространство и не искат да споделят лична информация с непознати. Само 4 процента казват, че ги е страх от хакерска атака.