Китайският интернет гигант Alibaba Group е подготвил оферта за купуване на Yahoo. Компанията е наела фирма за лобиране от Вашингтон, която да й помогне за осъществяване на сделката, съобщава TechNews.bg.
Според Ройтерс, лобистите от Duberstein Group могат да тушират евентуално недоволство във висшите политически кръгове на САЩ от пълно поглъщане на Yahoo от китайска фирма.
Сделка между Alibaba и Yahoo - една от най-големите интернет компании в САЩ - не би се харесала на политиците, тъй като правителството на Китай често е критикувано за цензура в интернет.
По-рано основателят на Alibaba Group Джек Ма заяви, че компанията има интерес към пълно изкупуване на Yahoo, ако се разкрие такава възможност.
Съдбата на Yahoo е сред най-коментираните теми от няколко години насам. През 2008-ма ръководството на компанията отхвърли оферта за над 47 милиарда долара от Microsoft, което доведе до оставката на CEO-то Джери Янг.
В следващите две години и половина компанията се управляваше от Керъл Барц, бивш изпълнителен директор на Autodesk. Тя бе уволнена от борда на директорите през септември 2011 г. и оттогава компанията търси нов CEO.
Междувременно текат постоянни спекулации за продажба на Yahoo, като сред най-често споменаваните купувачи е Microsoft заедно с група други компании.