Швеция пусна първата електрическа автомагистрала

share

Интегрирането на захранващи устройства не отделящи въглеродни емисии по пътищата е много добра идея, която предизвиква значителен глобален интерес към тези технологии.

С цел да се отърве от транспортния сектор използващ изкопаеми горива до 2030 г., Швеция откри първата си електрифицирана магистрала, която ще работи тестово, като е възможно разрастване на мрежата в следващите години, пише "Монитор".

eHighway е транспортна система за електрически превозни средства, по която Siemens работи в продължение на няколко години. Нейното внедряване в Швеция ще покрие участък от два километра, част от обществен път на север от Стокхолм и ще работи за пробен период от две години целящ преминаването на страната към пътно превозна система без въглеродни емисии. Системата прилича на тази на електрически трамвай с захранващи кабели отгоре, които се свързват с автомобилите отдолу, за да им се осигури захранване.

Не само, че системата намалява потреблението на енергия на половина, но има и допълнително предимство, че намалява замърсяването на въздуха.

Проба е била направена с два дизелови хибридни камиона, които са създадени и модифицирани от Scania за работа със системата. За използването на eHighway е нужен пантограф, който да свързва кабелите отгоре с превозното средство. Пантографа е сгъваема рамка или рамене, които свързват електрическите трамваи, влакове или тролеи към източника за захранването им.

Тази връзка може да поддържа до скорост от 90 км/ч и позволява закачените превозни средства да търгуват с енергия. Ако камион се спуска надолу по стръмен наклон, например, тази енергия може да бъде акумулирана и върната обратно в системата, за да бъде използвана от други превозни средства, когато ускоряват. И тъй като камионите работят с хибридна задвижваща система, те могат да работят и като нормални превозни средства, след като те се откачат от захранващите кабели.

”До момента по-голямата част от стоките, превозвани в Швеция са движат по пътищата, но само малка част от стоките могат да бъдат преместени в други видове превоз”, казва Андерс Берндсон, главен стратег на Шведската Транспорта Администрация. „Ето защо ние трябва да освободи камионите от зависимостта им от изкопаеми горива, така че те да ни бъдат от полза и в бъдеще. Електрическите пътища предлагат тази възможност и са отлично допълнение към транспортната система.”

Водещи новини

Още новини