Airbus създаде първия 3D принтиран мотор (видео)

share

Airbus обикновено се свързва със създаването на самолети или най-бързите хеликоптери, но дъщерно дружество, наречено APWorks създаде първия в света 3D принтиран мотоциклет. Наречен Light Rider, навярно имайки предвид, че теглото му е едва 35 кг., пише "Монитор"/

Компанията заяви, че подобния на екзоскелет дизайн на Light Rider е поради необходимостта рамката структурно да издържа на натоварванията и стреса при ежедневна употреба. Задвижван от 6-кВт (8 к.с.) електродвигател с максимална скорост от 80 км/ч, не е подходящ за магистралата, но може да се използва за ежедневно градско шофиране и близки пътувания.

Рамката на Light Rider тежи 6 кг и е направена от материал, създаден и патентован от APWorks нарича Scalmalloy. Това е второто поколение на сплав от алуминий, магнезий и скандий (AlMgS), за която компанията твърди, че е по-здрава от прахообразния материал от алуминий и силиций, който се използва при индустриалните 3D принтери. 

Използването на Scalmalloy позволява APWorks да създадат кухи вместо плътни части на рамката, което прави по-лесно скриването на повечето кабели и други елементи, които са по-видими при обикновен мотоциклет. Използвани са бионични алгоритми за оптимизиране на цялата структура, което е довело до по-изчистен цялостен дизайн и мотоциклет, който е 30 процента по-лек от другите предлагани в момента електрически мотоциклети.

През 2015 г., TE Connectivity създаде смятания за първият в света 3D принтиран мотоциклет, но бе само прототип, който тежи около 200 кг. и се задвижваше от електрически мотор със 750-W (1к.с.).

Light Rider може да е с ниско собствено тегло, но цената му може е доста тежка за средния собственик на мотоциклет. APWorks ще направи само 50 броя, като депозита за предварителни поръчки е €2000, а крайната цена е €50 000. Доставките се очаква да отнемат около година

APWorks заяви, че ще обмисли създаването на различни стилове мотоциклети, като ендуро или мотокрос мотор, преди Light Rider да влезе в масово производство. Така че, всеки с достатъчно късмет, който може да си позволи един от 50 броя изграждани в момента ще бъде собственик на много рядък мотоциклет.

Друга новина за Airbus е, че компанията е регистрирала през изминалата седмица патент за най-бързия хеликоптер в света.

Хибридния въздушен апарат е усъвършенствана версия на Airbus Eurocopter X3, който в момента е в процес на разработване и постигна неофициален рекорд през 2013 г. за най-бързият хеликоптер в света, като постигна максимална скорост от 263 възела или около 488 км/ч, при спускане. Това е много по-бавно, отколкото пътническите самолети, но за хеликоптер е изключително постижение. Хибридния хеликоптер на Airbus може да постигне високи скорости благодарение на фиксираните си самолетни компоненти.

Когато пилотите искат да постигнат по-висока скорост, те привеждат летателния апарат под малък ъгъл, превръщайки апарата от хеликоптер в самолет. Крилата и страничните перки поемат, предоставяйки теглителната сила напред.

Друга уникална характеристика на хибридния хеликоптер е липсата му на опашен ротор. Традиционно, ротора на опашката поддържа контрола на хеликоптера, но в този дизайн противостояща на въртенето сила се осигурява от две странични перки. Както при всички патенти, не се знае дали този мега бърз хеликоптер някога ще стигне до масово производство.

Водещи новини

Още новини