Airbus обикновено се свързва със създаването на самолети или най-бързите хеликоптери, но дъщерно дружество, наречено APWorks създаде първия в света 3D принтиран мотоциклет. Наречен Light Rider, навярно имайки предвид, че теглото му е едва 35 кг., пише "Монитор"/
Компанията заяви, че подобния на екзоскелет дизайн на Light Rider е поради необходимостта рамката структурно да издържа на натоварванията и стреса при ежедневна употреба. Задвижван от 6-кВт (8 к.с.) електродвигател с максимална скорост от 80 км/ч, не е подходящ за магистралата, но може да се използва за ежедневно градско шофиране и близки пътувания.
Рамката на Light Rider тежи 6 кг и е направена от материал, създаден и патентован от APWorks нарича Scalmalloy. Това е второто поколение на сплав от алуминий, магнезий и скандий (AlMgS), за която компанията твърди, че е по-здрава от прахообразния материал от алуминий и силиций, който се използва при индустриалните 3D принтери.
Използването на Scalmalloy позволява APWorks да създадат кухи вместо плътни части на рамката, което прави по-лесно скриването на повечето кабели и други елементи, които са по-видими при обикновен мотоциклет. Използвани са бионични алгоритми за оптимизиране на цялата структура, което е довело до по-изчистен цялостен дизайн и мотоциклет, който е 30 процента по-лек от другите предлагани в момента електрически мотоциклети.
През 2015 г., TE Connectivity създаде смятания за първият в света 3D принтиран мотоциклет, но бе само прототип, който тежи около 200 кг. и се задвижваше от електрически мотор със 750-W (1к.с.).
Light Rider може да е с ниско собствено тегло, но цената му може е доста тежка за средния собственик на мотоциклет. APWorks ще направи само 50 броя, като депозита за предварителни поръчки е €2000, а крайната цена е €50 000. Доставките се очаква да отнемат около година
APWorks заяви, че ще обмисли създаването на различни стилове мотоциклети, като ендуро или мотокрос мотор, преди Light Rider да влезе в масово производство. Така че, всеки с достатъчно късмет, който може да си позволи един от 50 броя изграждани в момента ще бъде собственик на много рядък мотоциклет.
Друга новина за Airbus е, че компанията е регистрирала през изминалата седмица патент за най-бързия хеликоптер в света.
Хибридния въздушен апарат е усъвършенствана версия на Airbus Eurocopter X3, който в момента е в процес на разработване и постигна неофициален рекорд през 2013 г. за най-бързият хеликоптер в света, като постигна максимална скорост от 263 възела или около 488 км/ч, при спускане. Това е много по-бавно, отколкото пътническите самолети, но за хеликоптер е изключително постижение. Хибридния хеликоптер на Airbus може да постигне високи скорости благодарение на фиксираните си самолетни компоненти.
Когато пилотите искат да постигнат по-висока скорост, те привеждат летателния апарат под малък ъгъл, превръщайки апарата от хеликоптер в самолет. Крилата и страничните перки поемат, предоставяйки теглителната сила напред.
Друга уникална характеристика на хибридния хеликоптер е липсата му на опашен ротор. Традиционно, ротора на опашката поддържа контрола на хеликоптера, но в този дизайн противостояща на въртенето сила се осигурява от две странични перки. Както при всички патенти, не се знае дали този мега бърз хеликоптер някога ще стигне до масово производство.